måndag 17 maj 2010

Fin release!

Så var då Ecce Homo officiellt släppt. Är nu duktigt trött efter kvällens föreläsning och alla andra vitt skilda uppgifter under dagen. Bra frågestund efteråt också, och en god och inspirerande stämning tycker jag. Rätt bra medietäckning också, få se vad resultatet blir. Min föreläsning spelades in på MP3, kommer att lägga ut den inom kort här.

Nu: vila en stund innan lillan ska få en dos välling mitt i natten. Hon ska nämligen sövas för magnetröntgen av hjärnan imorgon och måste fasta inför den. All oro efter födseln är ännu inte borta. Men hon är så välkommen och älskad, även om något skulle ha varit fel i kropp eller hjärna. Just ett sådant samhälle önskar jag ikväll att alla barn skulle kunna få födas in i.

3 kommentarer:

  1. Spännande med boken och dess emottagande, bra med god mediatäckning, inte fel att lägga ut ljudfilen.
    Får väl uppmuntra familjen Ewerts med att jag själv magnetröntgades i april och beskedet som sedan kom var OK .....

    Rolf Ö. - Örebro

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag inte kunde vara med vid föreläsningen (min fru hade andra planer för mig den kvällen:-]), är jag tacksam att få möjlighet att höra den via MP3-filen. Ser fram emot att läsa boken också.

    SvaraRadera
  3. Grattis till boken. Hoppas allt går bra med lillan!

    SvaraRadera