söndag 2 maj 2010

Förbereder mig för 10000-kronorsfrågan

Nej, nu ska ni inte dra några massmediala växlar på den här rubriken. Jag håller mig nog undan tevefrågesporter ett tag efter Vem vet mest i vintras. Däremot ska jag till Stockholm på tisdag, där jag är inbjuden att föreläsa på två gymnasieskolor där de lokala Credogrupperna har genomfört ett slags opinionsundersökning med namn från den kända frågetävlingen med stort allvar och väldiga kunskaper.

De kristna skolgrupperna har helt enkelt låtit sina skolkamrater få skriva ner vilken fråga de skulle vilja ställa till Gud om de fick chansen. Jag har fått resultaten och håller nu på att sammanställa två ganska lika men ändå delvis skilda föreläsningar där jag på 45 minuter plus frågestund ska försöka hinna ge trovärdiga svar på de vanligaste av de frågor som eleverna ställt.

Om det var intressanta frågor? Tveklöst. Blir det en spännande dag? Tror jag definitivt. Hur går det? Det får du läsa här på bloggen på tisdag eller onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar