tisdag 22 februari 2011

Pratat med en klurig gubbe på vinden

Idag har jag kört hårt med civila skrivjobb. Och än en gång har jag fascinerats av hur fantastiskt många idérika människor det finns runtom i vårt avlånga land.

Själv har jag alltid klurat på om man inte kunde hitta nåt sätt att stoppa in all överskottsvärme från heta sommardagar i nåt slags batteri och spara till kallare dagar. Har idag intervjuat en klurig gubbe utanför Katrineholm som håller på att lösa problemet - i en tunna på hembygdsföreningens vind! (Nej, jag skojar inte, kolla klipp här ).

Också en resa till Oskarshamn med kommuntjänstemän som formligen sprutade ur sig både idéer och action om energieffektivisering. Fantastiskt inspirerande att ta del av - hur jag ska få ihop allt på en halvsida blir en utmaning som heter duga.

Själv bor jag i Nässjö kommun där den röda politiska ledningen tvinnar mustascherna och blir arg här på min blogg. Nåväl, nåväl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar