lördag 5 mars 2011

Verkligheten slår tillbaka

Idag blev det minsann som det nästan alltid blir när ytligheten dragits till sin maxpunkt. Jag är dock rädd att kvällstidningshetsen kommer att driva fram ytligheten till seger igen inför nästa lördag... Jag tror dock att jag vågar utlova ett kritiskt angrepp på debattplats i Expressen någon gång under veckan. Håll ögonen öppna!

I kvällens uppsamlingsheat till Melodifestivalen blev det dock så att glitter- och glamourinslagen åkte ut. Till final gick istället Sara Vargas sång om kvinna som blir slagen av sin man. Här blir det på riktigt. Svenska folket längtar efter på riktigt. Och så Daniel Karlsson med sitt lustiga nya artistnamn med en låt som man bara blir hjärtinnerligen glad av!

Och i lokaltidningen kunde man läsa en öppenhjärtig intervju med finalisten Nicke Borg, som berättar om sitt livs verkliga "andra chans". Fri från droger och alkohol, och med en ny stor tatuering av Jesus på bröstet. "Jag vill visa vördnad, tacksamhet och respekt mot det goda som har hjälpt mig", säger han.

För Nicke Borg är festivalen, men framför allt livet numera på riktigt. Verkligheten slår tillbaka. Sug på den, Saade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar