tisdag 29 januari 2013

Bokrelease den 3 april!

Då får ni gärna med mig skriva in onsdag den 3/4 i almanackan. Då kommer vi nämligen att hålla offentlig release för min nya bok Guldet blev till sand - Hur vi lät det verkliga livet rinna ur våra händer, och hur vi kan vinna det åter. Releasen blir i Kungsporten, Huskvarna. Vi har en satsning i församlingen på onsdagar som går under namnet Kungsporten Akademi, med olika typer av föreläsningar och liknande, så onsdagen är vår etablerade samlingsdag i veckan. Känns gott att få göra den offentliga presentationen av min bok hemma i den egna församlingen.

Releasekvällen planerar vi att genomföra i form av en föreställning där jag gör diverse nedslag i bokens teman - områden där samtidskulturen fyllt oss till brädden med lättillgängligt stoff, men samtidigt bestulit oss på livets verkliga skatter. Och som motvikt pekar jag på hur vi kan skaka all denna sand av oss och återfinna det verkliga guldet i livet.

De talade inslagen varvas med sånginslag från en av landets allra mest kompetenta kristna musiker, som kombinerar strålande musik med innerliga och utmanande texter. Vi talar alltså om församlingsbroderna Johannes Häger. För den som inte haft förmånen att ta del av Johannes musik rekommenderas att lyssna på några exempel: den fartfyllda påskstänkaren Han är inte längre kvar, eller den lugnare I nattens timma. Jag vågar utlova en både givande och minnesvärd kväll.

Tillsammans med Johannes planerar jag därefter att ge mig ut och inspirera församlingar och andra arrangörer med den här föreställningen som i skrivande stund  planeras gå under namnet Guldet blev till sand - En kväll om att återvinna det verkliga livet. För intresseförfrågan, se kontaktinfo här i högerspalt. (Jag håller på att försöka sätta upp en ny hemsida i eget namn, men är inte världsmästare på webbdesign, så det tar en stund.)

Välkomna med på en spännande resa!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar